دیدار هیات مدیره سازمان با شهردار

دیدار هیات مدیره سازمان با شهردار

 


...........................

هیات مدیره سازمان ظهر روز شنبه، بیست و پنجم فروردین ماه با شهردار کرمان دیدار کرد. در این دیدار، مهندس عباس طوفان، رییس سازمان با تبریک آغاز سال نو و عید سعید فطر به اهمیت همکاری نزدیک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری برای بهبود شرایط ساخت و ساز و کاهش تخلفات احتمالی اشاره کرد. وی همچنین به تدوین نظامنامه سیما و منظر شهری اشاره کرد و گفت باید به سمتی برویم که استفاده از مواد و مصالح و نیز نوع و شکل نمای ساختمان ها قاعده مند شود و کمک شهرداری در این زمینه بسیار اثربخش است.در این دیدار شهردار کرمان همکاری دو مجموعه را که نفع آن به مردم می رسد مهم دانست و گفت باید هر دو طرف در میدان باشیم و تعامل کنیم. محسن تویسرکانی بر لزوم برگزاری جلسه های مستمر تاکید کرد. شهردار کرمان همچنین گفت باید با استفاده از فناوری فرایندها را کوتاه کنیم. وی در پایان برای هرگونه همکاری قول مساعد داد.

 

در ادامه نظرهای بیان شده از سوی اعضای هیات مدیره سازمان در این دیدار را می خوانید:

دکتر علی یظهری کرمانی: مسائل اقتصادی بر ساخت و سازهای شهر کرمان اثر منفی گذاشته و شهر چهره جذابی ندارد. باید برای پروژه های بزرگ سرمایه گذار جذب شود. باید به مساله سیما و منظر شهری توجه شود، شهرداری دبیرخانه را راه اندازی کند و کار شروع شود. دو دستگاه هماهنگی کنند تا بحث تفکیک زمین به شکلی استاندارد انجام شود.

دکتر مژگان پیرایش: شهرداری قول هایی برای دو مرحله ای شدن نقشه ها داده ولی زیرساخت های این کار هنوز آماده نیست. دومرحله ای شدن به بهبود وضعیت ساخت و ساز کمک شایانی خواهد کرد.

مهندس مهدیه نکویی: باید برای جلوگیری از ادامه ساخت و ساز در هنگام وقوع تخلف های احتمالی تعامل کنیم. دو دستگاه باید از طریق شبکه دولت در ارتباط باشند که کار سرعت بگیرد. بحث معاینه فنی ساختمان ها به قانون تبدیل شده و باید از گذشته جدی تر گرفته شود.

مهندس صفا فردوسی: طبق مباحث مقررات ملی ارائه نقشه های کامل معماری شرط صدور پروانه ساختمانی است، در حال حاضر نقشه ها به شکل کامل ارائه نمی شود و این مساله تبعات بعدی را به دنبال دارد. منویات رهبر انقلاب در مساله معماری ایرانی-اسلامی بر زمین مانده است. نماهایی داریم که در هنگام زلزله بسیار خطرناک هستند. کار تفکیک املاک به شکل اصولی انجام نمی شود و مردم متضرر می شوند.

مهندس مجید قرایی: از دکتر بابایی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی برای تعامل در زمینه نقشه های آتش نشانی سپاسگزاری می کنم.

مهندس غلامرضا مهدوی میمند: بعضی رشته های مربوط از جمله شهرسازی و ترافیک هنوز به اندازه کافی در ساخت و سازهای شهری دخیل نیستند. باید تلاش کنیم این مباحث و مسائل مربوط به آن عملیاتی شود که در غیر این صورت، ساختمان ها را به هر شکل که بسازیم باز کار نقص دارد.