نشست کارگروه شعبهای تأمین اجتماعی شهرستان جیرفت با موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی و با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط از جمله دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان جیرفت برگزار شد و حاضران به بررسی چالشها، شرایط بهرهمندی از خدمات بیمهای و راهکارهای بهبود وضعیت کارگران ساختمانی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، نشست کارگروه شعبهای تأمین اجتماعی شهرستان جیرفت با موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی، به دعوت رئیس سازمان تأمین اجتماعی شهرستان جیرفت و با حضور اعضای کارگروه و نمایندگان دستگاههای مرتبط، در محل سازمان تأمین اجتماعی این شهرستان برگزار شد.
در این نشست که با حضور مهندس جلیل فرسادنیا مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان جیرفت برگزار شد، موضوعات مرتبط با ساماندهی کارگران ساختمانی، وضعیت بیمهای این قشر و چالشهای موجود در فرآیند بهرهمندی از خدمات بیمهای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حاضران در جلسه ضمن تبادل نظر پیرامون شرایط احراز بیمه کارگران ساختمانی، انواع پوششهای بیمهای و مسائل و موانع موجود در این حوزه، راهکارهایی را به منظور تسهیل فرآیندها، ارتقای خدماترسانی و افزایش بهرهمندی جامعه کارگری از مزایای قانونی ارائه کردند.
همچنین در این نشست بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی، نهادهای مرتبط و تشکلهای حرفهای در راستای ساماندهی کارگران ساختمانی و حمایت از حقوق قانونی آنان تأکید شد.