سمینار ارتقا ساختمان ها در برابر حوادث مسمومیت و مرگ خاموش با مونو اکسید کربن

سمینار ارتقا ساختمان ها در برابر حوادث مسمومیت و مرگ خاموش با مونو اکسید کربن

 با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و ارتقاء سطح فنی و علمی مهندسین، شاغلین صنعت ساختمان و عموم مردم جهت ارتقاء ایمنی ساختمان ها در برابر حوادث مسمویت و مرگ خاموش با گاز منواکسید کربن در فصل سرما، انجمن صنفی مهندسان مکانیک و تاسیسات ساختمان استان کرمان با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری کرمان امروز یکشنبه 10 بهمن 1395 از ساعت 9 الی 13 در محل سالن اجتماعات بسطامی واقع در پارک مادراقدام به برگزاری سمینار ارتقاء ساختمان ها در برابر حوادث مسمومیت و مرگ خاموش با مونواکسید کربن نمود.

در ابتدای جلسه آقای مهندس پور امیری ریاست صنفی انجمن مهندسان مکانیک ضمن خوش آمد گویی به کلیه حضار شرکت کننده از برگزارکنندگان این سمینار تشکر و قدر دانی نمود، ایشان با اشاره به این نکته که سالانه حدود 800 نفر در کشور بر اثر گاز منواکسید کربن جان خود را از دست میدهند هدف از تشکیل این سمینار را پیشگیری از دست دادن جان انسانها ورعایت نکات ایمنی دانست و خاطر نشان کرد که سرمایه هر انسان عمر اوست که این سرمایه بایستی در جهت ترقی و خدمت به جامعه بکار گرفته شود و نباید با یک سهل انگاری و  بی مبالاتی به راحتی از بین رود. مهندس پور امیری با بیان این مطلب که یکی از منابع مهم کشور گاز می باشد از انجمن جامع ایمنی کشور و اداره استاندارد خواست که دستگاه های گازسوز ایمن تر شوند و ضوابط سخت گیرانه تری در این زمینه اعمال گردد تا شاهد بروز حوادث ناگوار در کشور نباشیم.

در ادامه مهندس ودیعتی مدیر عامل شرکت گاز کرمان از برگزاری این سمینارو احساس مسئولیت دربرابرجان انسان ها  ابراز خرسندی نمودند، طبق آمار ایشان هم اکنون 47 شهر استان گاز دار می باشند وگازدر 823 روستای استان به بهره برداری رسیده است و 15000 خانواده مصرف کننده گازداریم، در حال حاضر 430000 مشترک گاز داریم و روزانه چیزی حدود 27 میلیون متر مکعب توزیع گاز در استان داریم که از این 27 میلیون مترمکعب 10 متر مکعب مصارف مسکونی است که در شرایط 8- تا 10- مصرف روزانه به 13 میلیون متر مکعب میرسد. مهندس ودیعتی  با توجه به نقش عمده گاز در زندگی روزمره خاطر نشان کرد  بایستی به نکات ایمنی توجه نمود و در کاهش حوادث ناشی از گاز کوشا بود.

در ادامه مهندس عسکری ریاست سازمان آتش نشانی استان کرمان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این سمینار، شهادت همکاران خود را در حادثه پلاسکو تسلیت گفت وعنوان کردکه متاسفانه همکاران ما تاوان عدم رعایت مسائل ایمنی در کار را پس دادند. مهندس عسکری عنوان کرد که ظرف سه ماه گذشته با تعاملی که با شهرداری داشته اند مقررشده ساختمانهای بالای دو طبقه نقشه ها را به آتش نشانی ببرند و  سازمان آتش نشانی مطابق مبحث سوم بازدید انجام دهدو مالک موظف به رعایت دستور العمل ایمنی میباشد و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی  از دادن پایانکار به ساختمان خودداری میگردد. در ادامه آقای مهندس مدنی کارشناس ایمنی به بیان مسائل کارشناسانه در این مورد پرداختند.

خاطر نشان میشود این سمینار طی دوروز در پارک مادر سالن اجتماعات بسطامی برگزار میشود که روز اول مختص متخصصین و مهندسین و روز دوم مختص مجریان گاز خواهدبود. 



آخرین مطالب