دیدار رئیس سازمان به همراه جمعی از اعضای هیات مدیره با استاندار کرمان

دیدار رئیس سازمان به همراه جمعی از اعضای هیات مدیره با استاندار کرمان

 استاندار: به سازمان نظام مهندسی ساختمان ظلم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری: به طرح مجری ذیصلاح اعتقاد دارم.
رییس سازمان: از طرح مجری ذیصلاح دفاع می کنیم و آن را به پیش می بریم.

صبح روز سه شنبه، یازدهم خردادماه، رییس سازمان با همراهی جمعی از اعضای هیات مدیره با استاندار کرمان دیدار کردند. در این دیدار که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل حوزه استاندار انجام شد، ابتدا رییس سازمان ضمن بیان کلیاتی درباره چگونگی تشکیل و حیطه وظایف و اختیارات سازمان، استان کرمان را آخرین استانی دانست که به بخش اجرای ساختمان ها ورود کرده است. علیرضا گلستانی هدف از اجرای طرح مجری ذیصلاح را که در حال حاضر برای ساختمان های بالای پنج طبقه اجرا می شود، تعیین تکلیف مسئولیت اجرای ساختمان ها دانست و گفت باید معلوم باشد که مسئولیت آتی ساختمان به عهده کیست. 
در این دیدار استاندار کرمان هم ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، از گزارش خوب و جامع رییس سازمان تشکر کرد و فعالیت های بخش خصوصی را دارای اهمیت بسیار برشمرد. علی زینی وند گفت سازمان نظام مهندسی ساختمان باید همچنان به تغییر دادن نگاه جامعه به فرایند ساخت و ساز و رعایت کردن مقررات ملی ساختمان ادامه دهد تا راحتی، آسایش و زیبایی ساخت و ساز را برای جامعه به ارمغان بیاورد. وی همچنین گفت بخش عمده کار متوجه قانونگذار است که عملا سازمان در آن نقشی ندارد، از طرفی سازمان قربانی دخالت های غیرفنی در موضوع های فنی است و از این نظر به سازمان ظلم شده است. 
همچنین در این دیدار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان ارجح بودن سیاست به مسائل فنی را از آفت های سیاستگزاری در صنعت ساختمان دانست. آیت اللهی موسوی به این نکته هم اشاره کرد که بعد از زلزله بم، سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رعایت مقررات ملی محکم پای کار ایستاد. وی همچنین گفت از آنجا که به طرح مجری ذیصلاح اعتقاد داشتیم، مقابل همه فشارها برای اجرای طرح ایستادیم.
در این دیدار افشین فرهی مقدم، عضو هیات مدیره در رشته تاسیسات برقی، سپردن سنجش استاندارد بودن اجرای آسانسور به سازمان را ضروری برشمرد و استاندار نیز تاکید کرد که می توان این طرح را از کرمان آغاز و به همه کشور تسری داد. ابوذر ورزنده، عضو هیات مدیره در رشته معماری نیز به اقدامات انجام شده توسط سازمان برای کنترل نقشه های معماری با همکاری شهرداری از طریق تدوین دستورالعمل های مربوطه اشاره کرد.